
Egyelőre azt ígérik a nagy autóipari cégek, hogy nem csökkentenek létszámot. Bíznak a rugalmas munkarendben és a németországi roncsautóprogram kedvező hatásában.
A magyarországi autógyártó üzemet működtető cégek nem terveznek leépítést.
A Napi Gazdaság összeállítása szerint az érintett cégek (Audi, Suzuki, Opel) rugalmas munkarend bevezetésével ellensúlyozzák a válság kedvezőtlen hatásait és a rendeléállomány visszaesését. Ez azt jelenti, hogy a piaci folymatokhoz igazodva, az exportra készülő járművek esetében 3-4 hónapra előre meghatározzák a legyártandó mennyiséget, a belföldi piacra pedig csak megrendelésre gyártanak.
A németországi roncsprémium program sikerének köszönhetően a Magyar Suzukinak nem kellett csökkentenie a napi 850 darabos termelési volument. Az esztergomi cég az idén 200 ezer autó gyártásával számol, ennek 90 százalékát exportpiacokon tervezi eladni.
A győri Audi Hungaria Motor Kft. egyebek mellett különböző műszakmodellek bevezetésével, szabadságok elrendelésével, illetve bizonyos beszállítói tevékenységek saját hatáskörbe rendelésével kompenzálja a válság miatti árbevétel-kiesést. A magyar Audi jelezte, hogy a határozatlan munkaidejű szerződéssel rendelkező alkalmazottak munkahelye nincs veszélyben, csupán a határozott időre felvett alkalmazottak körében lesz leépítés.
A General Motors egyik legfontosabb motorgyártó bázisának számító szentgotthárdi üzemben jelenleg 650 fő dolgozik, és a cég tájákoztatása szerint, ha a cég tartani tudja a termelési mennyiségre vonatkozó terveket, akkor elkerülhetőek lesznek az elbocsátások.
hirado
2009.04.17. 10:41