
Találgatások szerint a Bombardier célja kivásárolni a cégben 25,1 százalékot birtokló MÁV-ot, illetve a 10 százalék felett rendelkező munkavállalókat.
Kongatják a vészharangot a Bombardier MÁV Kft.-nél: a Dunakeszi legnagyobb munkaadójának számító, 800-1000 főt foglalkoztató cégnél egyfelől 400 fős létszámleépítéstől tartanak, másfelől pedig attól, hogy az ideiglenes vezetés - decemberben Dian József szerződését a kanadai-német főtulajdonos nem hosszabbította meg - a kisebbségi tulajdonosok - a MÁV és a dolgozók - kisemmizésén fáradozik - írja a Népszabadság.
A járműjavítóban 64,9 százalékos tulajdonhányaddal rendelkező Bombardier főképviselője, Szini István alaptalannak nevezte a létszámleépítésekről szóló találgatásokat. Azt ugyanakkor elismerte, hogy az idei évre vonatkozó legrosszabb forgatókönyv számol ilyen lehetőséggel, de jelenleg ilyen összeomlásszerű helyzet nem valószínű, a tulajdonosok egyébként is fejlesztésekkel kívánják hatékonyabbá tenni a működést, nem pedig karcsúsításokkal.
Év elején a Bombardier MÁV Kft. kapacitásának csupán 30 százalékát kötötték, le, de a tervek szerint a már előkészített szerződések további 40 százalékot foglalnak le, és azt is remélik, hogy a MÁV idén is a dunakeszi üzemre bízza kocsijai vizsgáztatását, továbbá az állami vasúttársaság megrendeli harmadik generációs InterCity vagonjainak újabb csomagját.
Bennfentesek ugyanakkor nyugtalankodnak amiatt, hogy a céget nem szakember vezeti: Schwartzné Lovász Beáta ugyanis korábban az egyik hazai mobilszolgáltató pénzügyi igazgatója volt. Úgy vélik, mindez azt szolgálhatja, hogy keresztülvigyék a Bombardier integrációs törekvéseit.
Nemrég ugyanis az anyavállalat informatikai rendszerét próbálta ráerőltetni a cégre, ami százmillió forintos többletköltséget jelentett volna, a váltás azonban a kisebbségi tulajdonosok ellenállásán elvérzett, akárcsak a hazánkban elérhetőnél kétszer drágább Bombardier-hitelgaranciák, vagy a költségeket 65 százalékkal növelő egységes bérelszámolás rendszer bevezetésére tett kísérletnél. (A cég sajátos társasági szerződése szerint ugyanis a változtatásokat csak a tulajdonosok teljes egyetértésével lehet keresztülvinni.)
Találgatások szerint a Bombardier célja kivásárolni a cégben 25,1 százalékot birtokló MÁV-ot, illetve a 10 százalék felett rendelkező munkavállalókat.
hirado
2009.03.26. 10:45