
A tavaly még 150 ezres újautó-piac az idén az év végéig mintegy 100 ezresre zsugorodhat. Várhatóan öt-tíz százalékos áremelkedés lesz az új autók magyarországi piacán egy-két hónapon belül, mivel a kereskedőknek érvényesíteniük kell áraikban a forint árfolyamromlásának hatását - mondta a Porsche Hungaria Kft. Skoda márkaigazgatója az MTI-nek.
Dalnoki Balázs szerint a tavaly még 150 ezres újautó-piac az idén az év végéig mintegy 100 ezresre zsugorodhat, amelyben a Skoda 7-8 százalékos piaci részesedésre számít. Tavaly a Magyar Gépjárműimportőrök adatai szerint az új személygépkocsik piacán a Skoda 11 500 darabbal 7,2 százalékot ért el, ezzel az ötödik volt a márkák rangsorában.
Az értékesítés 2008-ban 20 százalékkal mérséklődött, amelyet Dalnoki Balázs azzal magyarázott, hogy a korábbi években az értékesítés 70 százalékát a kiskategóriás Fabia tette ki, és a válság miatt most éppen a kis, olcsó autók iránti kereslet olvad el. Az idén az első két hónapban az összpiacihoz hasonló mértékű, mintegy 50 százalékos visszaesésről számolt be a Skoda is az előző év hasonló időszakához képest.
Jelenleg az eladások több mint fele már Octavia és Roomster, valamint Superb, ebben a szegmensben gyakorlatilag változatlan volt a kereslet az idén eddig, mint az előző év utóbbi hónapjaiban. A Skoda ezért főleg az Octavia ráncfelvarráson átesett modelljéhez fűz reményt 2008-ban, amelyből 2900 eladására számítanak, és további mintegy 250-re a Tour változatból.
Dalnoki Balázs beszámolt arról, hogy a Skoda 55 szervizzel is rendelkező márkakereskedése közül az idén már három bezárt. Főleg azonban az értékesítési pontok sínylik meg a válságot, amelyekhez nem tartozik szerviz - tette hozzá. A Skodánál 13 ilyen értékesítési pont volt, ebből 6-7 zárt be nemrégiben, és továbbiakra is számítani kell. A Porsche Hungaria várakozásai szerint akár a kereskedések 30-40 százalékát is veszélyezteti az autópiaci visszaesés.
hirado
2009.03.01. 09:10