
Egy fapados felszállása előtt versenyt futnak az utasok a jobb helyekért. Aki gyorsabb, az ablak mellett foglalhat helyet. Ferihegyen szó szerint hömpölyög a tömeg.
- Lát valami változást a repülésben? – kérdezte az RTL Klub Híradó riportere.
- Hát hogyne! Óriási változás van. Hát olcsóbban utazunk!!! – mondta Wennesz László.
Az olcsó fapados légitársaságok tavalyhoz képest a nyolcszorosára növelték a forgalmukat Ferihegyen, de több az utas a hagyományos légitársaságoknál is.
"Természetesen vannak a fapados légitársaságok, de a fapadosok inkább utazóközönséget generáltak. A hagyományos légitársaságok megtartották az utazóközönségüket, de bizonyos útvonalakon utasszámot is emeltek" – nyilatkozta Krebsz Adrienne, a MALÉV szóvivője.
Ma már azok is utaznak, akik korábban drágának tartották a repülést. Európában átlagosan 10, Magyarországon pedig 30 százalékkal több a légiutas, mint egy évvel korábban.
„Szerintem egy olyan 40 százalékkal megnövekedett egy-egy reptérnek a forgalma. A ferihegyié is nagyon megnövekedett, és problémák is vannak itt, lehet olvasni az újságban. A késések is javarészt ebből fakadnak” - magyarázta Harmathi Gábor, a Sky-Europe légitársaság oktató-kapitánya.
Idén várhatóan 7, jövőre pedig már 8 millió millió utas érkezik Ferihegyre. A Ferihegyen most működő két utasváró a 2A és a 2B sokszor már nem bírja a forgalmat, ezért a bővítését tervezik.
"Első körben a 2C terminál, a 2C elnevezésű utasváró megépítését tervezzük, ennek megvalósíthatósági tanulmányán már dolgozik egy külföldi konzorcium" – mondta Fórika Ibolya, a Budapest Airport szóvivője.
Szeptemberig felújítják és átadják a régi ferihegyi egyes terminált. A tervek szerint az ősztől oda érkeznek és onnan indulhatnak a fapados járatok utasai.
rtlklub
2005.06.06. 15:46