Januárra a szocialisták gyakorlatilag behozták a Fidesz előnyét: a népszavazási kampányban tapasztalt 12 százalékos előny az év elejére 3 százalékosra apadt – derül ki a Marketing Centrum legfrissebb közvélemény-kutatásából. A felmérés azt mutatja, hogy november vége óta az összes választókorú körében a nagyobbik ellenzéki párt támogatottsága 3 százalékkal mérséklődött, az MSZP-é ugyanakkor 6 százalékkal növekedett, így most százalékban számítva 34:31 az állás a Fidesz javára. A két nagy párt közti különbség nagyjából a november elején mért helyzetet mutatja.
A Marketing Centrum elemzése szerint a miniszterelnök-csere hosszabb távon jót tett az MSZP-nek, a nyári hónapokban az összes választókorú között mért 13 százalékos Fidesz-előny Gyurcsány Ferenc hivatalba lépése óta csökkenésnek indult. A december 5-i népszavazás, illetve az azt megelőző kampány ugyan megtörte ezt a folyamatot, ám mivel a referendumból a cég szerint a szövetség került ki vesztesként, az év elejére három százalékosra mérséklődött a Fidesz előnye. Az élen álló pártok közötti kis különbség miatt egy most vasárnapi választás kimenetele döntően a kis pártokon múlna. A Marketing Centrum szerint az SZDSZ-szel ellentétben az MDF nem látszik esélyesnek a parlamenti küszöb átlépésére. A szabad demokraták támogatottsága 4, míg az MDF-é 3 százalékos.
[LHP.HU]
2005.01.18. 11:53