
A Nemzeti Közlekedési Hatóság hallani sem akar arról, hogy az új kocsikat a már épülő metróalagútban próbálják ki. Egy kilométeres próbapályát kellene építeni a 4-es metró új kocsijainak tesztelésére, hogy a szerelvények a sikeres próbaüzem után megkaphassák a hatósági engedélyt - írja a Népszabadság.
A szabályok szerint a próbavágánynak legalább 400 méteren vízszintesnek és egyenesnek kell lennie. Csakhogy a 4-es metró Kelenföldi pályaudvarhoz tervezett majdani járműtelepén csupán annyi hely van, hogy egy alig ötszáz méteres próbapálya épülhessen.
A kocsikra az engedélyt kiadó Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért a kelenföldi helyszínről hallani sem akar, de arról sem, hogy az új metrókocsikat a már épülő metróalagútban teszteljék. Ráadásul, mire megérkeznek az új metrókocsik, addigra sem a kelenföldi járműtelep, sem a 4-es metró alagútja nem készül el teljesen.
Az új kocsikat ugyan a gyártó Alstom már tavaly elkezdte tesztelni egy franciaországi tesztpályán, ám a Népszabadság értesülései szerint az NKH annak eredményeit nem fogadta el hitelesként. Az új metrókocsikat ezért csak a 2-es metró Fehér úti járműtelepén tudnák tesztelni, de mivel ide csak a MÁV városon belüli vágányain tudják eljuttatni a szerelvényeket, ez egymilliárd forint többletköltséggel járna.
Felmerült, hogy a MÁV Kelenföld és Albertfalva vasúti megállók közötti szakaszán építtetnék ki a próbapályát, ez azonban - többek közt egyes ingatlanok kisajátítása miatt - akár 2,5 milliárd forint pluszköltséget is jelenthet.
hirado
2009.01.17. 11:32