
Több panaszos nehezményezi, hogy nagyméretű régi háztartási eszközeiket egyáltalán nem vagy csak pénzért szállították el a forgalmazók – tudatja a Magyar Hírlap, amely utánajárt: hazánkban szinte annyiféle megoldás létezik, ahány áruházlánc van.
Az egyik francia hipermarketnél a házhoz szállítás ingyenes, de a régi terméket nem viszik el. Egy másik üzletlánc pénzért szállít házhoz, s pénzért viszi el a használt terméket. Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke emlékeztet: a jogszabály szerint új termék kiszállításakor a régi háztartási eszközt a birtokba adás helyén – tehát a vásárló lakásán – át kell vennie és el kell szállítania a cégnek, s ezért külön nem kérhet pénzt, ellenkező esetben az eljárást a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szankcionálhatja.
Probléma nemcsak a háztartási eszközök vásárlásakor adódik: egy mobilszolgáltató az internetes honlapján egy órán belüli házhoz szállítást ígér készülékcsere esetén. A telefonos érdeklődés esetén elmondják: ez csak reklám, szó sincs házhoz szállításról.
Baranovszky György szerint ez kimeríti a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát, amit a szakma ‘becsalogató reklám’ néven ismer és uniós irányelv tilt.
hirado
2009.01.12. 10:30