
Tegnap adták át ünnepélyesen a HAL Kft. raktárépületét, amely Szlovénia, Ausztria, Szlovákia, Csehország valamint hazánk Renault-, Nissan- és Dacia kereskedõit látja el alkatrészekkel.
A tartozékokat 17 000 négyzetméteren tárolják, így könnyen és gyorsan kiszolgálhatják az említett országok kereskedéseit. Egy szó mint száz: vezetõ szerephez jutottunk a régióban.
A Gyõri Iparipark területérõl 6 órán belül el lehet érni bármely kereskedést – fõként ezért esett a Renault választása Gyõrre. A raktárban olyan számítógépes rendszert használnak, mely minden másodpercben tudja, hogy melyik alkatrész éppen hol található és ki dolgozik vele. A Renault-Nissan házasság óta ez az elsõ olyan raktár, melyben közvetlenül egymás mellett vannak a két márka alkatrészei, vagyis nem külön épületszárnyakban vagy polcokon.
A raktárlátogatás alatt azt is megtudhattuk, hogy az ott található alkatrészekbõl több teljes modellt is össze lehetne szerelni, vagyis tényleg minden megtalálható itt. Érdekes volt látni, ahogy a kipufogók kolbászok módjára lógnak a polcokon. Teljesen olyan, mint egy hentesnél…
A raktárban 47 ezer Renault, 20 ezer Nissan és 2300 Dacia alkatrésszel foglalkoznak. A központot úgy méretezték, hogy egyidejûleg 2 millió megrendelést legyen képes kezelni, s ezzel Európa egyik legnagyobb kapacitású alkatrészközpontja.
A hazai javítások illetve alkatrész-szállítások minden bizonnyal sokkal gyorsabba lesznek ezután, mivel olyan nem fordulhat elõ, hogy valamelyik alkatrész elfogy, hiszen az elõírások szerint egy bizonyos mennyiségnek mindig megtalálhatónak kell lennie az épületben.
A raktárberuházás összértéke egyébként eléri a 13 millió eurót, vagyis a Renault hosszútávra tervezett a gyõri raktárral, amikor megalapította a „Hungarian Alliance Logistics”-ot, vagyis ez a HAL, amely 80 alkalmazottat foglalkoztat.
hirtv.net
2005.06.02. 19:49