
Elégedettek a karácsonyi forgalommal a nagy kereskedelmi láncok, az elektronikai áruházak pedig jobb szezont tudnak maguk mögött, mint egy évvel korábban
Sikerült telesíteni a karácsonyi forgalomra vonatkozó terveket a kereskedelmi láncokban – derül ki a Napi Gazdaság körképéből.
A Tesco a decemberi szezon előtt felülvizsgálta a várakozásait és módosította terveit, azokat viszont jelentősen túlszárnyalta. A Spar csak hetek múlva hozza nyilvánosságra adatait, de előzetesen annyit elárultak, hogy rendkívül jó forgalmuk volt a karácsonynak is köszönhetően. A magyar láncok közül a Coop többször hangoztatta, hogy nem zár rossz évet.
Az elektronikai áruházak sem zártak rossz szezont. Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere elmondta, hogy nem csak a karácsonyi, de a két ünnep közötti, illetve az ünnepek utáni forgalommal is elégedett.
Az Electro Worldben is az elvárásoknak megfelelően alakult az év vége.
A KSH adatai is arról tanúskodnak, hogy az elektronikai áruházak forgalma valamivel felette lesz az egy évvel korábbinak.
Nem érződik még a bevásárlóközpontokban, hogy a vásárlók pénztárcája kiürült volna. A két ünnep között több helyen is a karácsonyi aranyvasárnappal megegyező látogatottságot és forgalmat mértek, részben a nagy leárazások miatt.
A ruházati üzletekben 70 százalékos leárazással is találkozhatnak a vásárlók, az átlagos árengedmény 30-50 százalék.
Beindult a téli sportruházati piac is: a Decathlon, az Intersport és a Hervis egyaránt jelentős, átlagosan 40 százalékos árengedményt nyújt.
Azonban az élelmiszer-, illetve iparcikk-kereskedőknél is tömött sorokat lehetett látni, holott sem az elektronikai, sem az élelmiszerüzletekre nem jellemző a karácsony utáni kiárusítás.
hirado
2009.01.07. 09:53