
Budapesten már egyik központi pályaudvar sem fogad és nem is indít vonatokat. Már korábban teljesen megbénult a Keleti és a Déli pályaudvar és bár a Nyugati pályaudvaron éjjel még volt forgalom, a kora reggeli órákra az is leállt.
A nagyobb vidéki állomások közül Miskolcról csak néhány Bz-motorvonat indul el, tehát az észak-magyarországi környéken teljesen kiszámíthatatlan a vonatközlekedés. Ugyanez igaz a nyíregyházi és debreceni térségre, tehát a keleti országrész középső területeire. Az Alföldön is gyakorlatilag leálltak a vonatok, Szegedről nem indulnak szerelvények, mindössze a közeli Szatymazról fut ki pár járat. A nyugati országrészben is hasonlóan akadozik a közlekedés: Szombathely, Zalaegerszeg és Pécs közelében is mindössze egy-egy vonat tud elindulni és az is kérdéses, hogy meddig jut el.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a Magyar Televízió Nap-kelte című műsorában azt mondta: a karácsonyi ünnepeket nem fogják sztrájkkal megzavarni, mint ahogy tavaly sem tették ezt.
Az InterCity és távolsági szerelvények egyáltalán nem járnak, a nemzetközi vonatokat pedig már külföldről sem indítják el. Egyedül a Belgrádból érkező gyorsvonat jött el Magyarországig, a MÁV reményei szerint Budapestig el fog érni.
A vasárnap életbe lépett menetrend tehát egyelőre nem tartható - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke. Az utasoknak ezért azt javasolják, hogy a pályaudvarokon vagy a MÁV-Direkt információs vonalán (06/40-49-49-49) érdeklődjenek az aktuális helyzetről. A sztrájk ideje alatt a Volán társaságok elfogadják az érvényes vasúti bérleteket, az előre megvett jegyeket pedig ingyen vissza lehet váltani.
A pályaudvarokon a nappalos műszak reggel 7 órakor kezdi meg a szolgálatot, akkor fog kiderülni, hogy napközben mekkora lesz a sztrájk támogatottsága, azaz mennyi vonat fog közlekedni az országban.
A gördülő sztrájkot vasárnap 0 órakor folytatta a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz). Akkor azonban csak a keleti országrészre hirdették meg a munkabeszüntetést, majd délután hat órakor kiterjesztették az egész országra. Az érdekképviselet követelései változatlanok: egyrészt minden vasutasnak 250 ezer forintos összeg a MÁV Cargo privatizációjából, másrészt pedig 10 százalékos kiszervezési pótlék a MÁV leányvállalatainál dolgozó munkavállalóknak. Legközelebb hétfőn ülnek tárgyalóasztalhoz a szakszervezet és a MÁV képviselői.
hirado
2008.12.15. 10:42