
28 milliárd forintot költött az állam 2002 óta autópályákhoz kapcsolódó kényszerfejlesztésekre - írja a Népszabadság.
Az M3-as építőinek például a Hortobágyi Nemzeti Park kérésére a hernyópázsitos rétet, Debrecen mellett a 354-es főúton pedig a földikutyákat kellett megóvnia az autósoktól. De van, ahol óvodai fűtésfelújítással, a pacemakerrel autózók védelmében rádióadó-áthelyezéssel, mezőgazdasági utak burkolásával fizetnek az önkormányzatok építési engedélyeiért a sztrádaberuházók.
A beruházók az önkormányzatok számláján az első helyre az M7-es kőröshegyi viaduktját írják, melynek azért kellett megépülnie, mert Kőröshegy képviselő-testülete nem járult hozzá, hogy a sztráda egy szakaszon a terepszint alatt fusson. Ez pedig 41,5 milliárd forintot vitt el a kevesebb mint 15 kilométeres pályaszakasz építésének 76 milliárdos költségvetéséből. A hét év alatt csaknem 1100 milliárd forintból megépített és forgalomba helyezett félezer kilométer gyorsforgalmi út nyomvonalában helyi kérésre tervbe vett többletfeladatok viszont további 150-180 milliárd forintot is felemészthettek – számolt be a lap.
hirado
2008.12.10. 10:00