
A Lufthansa évi 80 millió euróra becsüli az egyesülésből fakadó szinergiákat, és úgy véli, hogy azosztrák cég három év alatt kijuthat a veszteséges zónából. A vételi szerződéssel az egyik legnagyobb légitársaság jön létre Európában.
A megállapodás feltétele volt az is, hogy az osztrák állam 500 millió eurót magára az AUA adósságából. Az osztrák légitársaság megtarthatja a nevét, székhelye Bécsben marad, és a hosszabb távokon saját flottájával repülhet.
Az osztrák kormány augusztusban határozta el a súlyos veszteséggel és adóssághalmazzal küszködő AUA privatizálását. A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolta a légitársaság 42,75 százalékát.
Az osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.
Az augusztusi privatizációs döntésben Bécs még kikötötte, hogy egy blokkoló kisebbségnek, azaz 25 százalék plusz egy részvénynek osztrák kézben kell lennie, a Lufthansa azonban nem zárja ki akár a száz százalékos tulajdonjog megszerzését sem.
A megállapodást az Európai Bizottság versenyjogi hivatalának is jóvá kell hagynia az osztrák állam adósság-átvállalása miatt. Az ügylet végére jövő májusban kerülhet pont.
Az AUA az utóbbi években összesen mintegy egymilliárd eurós tartozást halmozott fel, amelynek a felét a Lufthansának kell fedeznie.
A kidolgozott szanálási terv ellenére az osztrák légitársaság az idei első félévben 48,7 millió euróra rúgott a vesztesége, megerősítve a vezetőségnek azt a véleményét, hogy a légitársaság többé már nem tud megállni a saját lábán.
hirado
2008.12.06. 10:31