HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Minden negyedik vásárlót sérelem ér

t: 468

Minden negyedik vásárlót sérelem ér

A lakosság negyedét érte sérelem valamely termék vagy szolgáltatás vásárlása során az elmúlt három évben, a többség azonnal tett is panaszt, azonban nem fogyasztóvédelmi szervnél - közölte a Tárki.

A sérelmet elszenvedettek több mint kétharmada, 78 százaléka élt panasszal, legtöbbjük a vásárlás helyszínén. Ezzel szemben a fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezetekhez - beleértve a fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezeteket is - a vártnál sokkal kevesebben fordultak, a megkérdezett sértettek mindössze fél százaléka.

A termék vagy szolgáltatás vásárlása során elszenvedett sérelmek fogyasztási területenkénti megoszlása elég változatos képet mutat: az esetek háromnegyedében valamilyen árucikk vásárlása során érte a sérelem a fogyasztót, és negyedében történt egy szolgáltatás vásárlása során visszaélés.

A felmérés szerint a legtöbb esetben élelmiszer, ruházati termék és műszaki cikk vásárlása során történt visszaélés, míg a szolgáltatások terén a távközlési, a közüzemi, valamint a banki, biztosítási és egyéb pénzügyi szolgáltatások igénybe vétele során érte leggyakrabban sérelem a fogyasztókat.

hirado

2008.12.05. 10:20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek