
Jövőre drágábbak lesznek az új autók Magyarországon - vélik egyöntetűen a magyarországi autóforgalmazók.
Az áremelés több tényezővel magyarázható, egyrészt az importőrök raktáron lévő autókat jóval olcsóbb euróárfolyamon hozták be az országba, és a forintgyengülés egyre komolyabb nyomást jelent. Másfelől a gyártók is egyre nehezebben finanszírozzák a működést, ami a gyártás önköltségének emelkedésével jár, ezzel párhuzamosan pedig a fogyasztói árak is növekednek
A kereskedők eltérő véleményen vannak az áremelés időpontját és mértékét illetően, és egyelőre nem mindegyikük adott pontos prognózist.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint Európában a magyar piac a második legolcsóbbnak számít a gyári árakat nézve, ezért akár jelentősebb drágulás is elképzelhető.
Stekl László, a Fiat Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a forint gyengülése megmutatkozik majd az árakban. Hozzátette: az erősödő euró és az értékesítési kényszer ellentétes irányba hat, ám az árfolyamhatás várhatóan erősebb lesz.
A Fordok importőre jelezte, nem terveznek áremelést, a társaság 10-20 százalékos tartós árfolyamváltozást nem érvényesít az árakban.
Megyeri György, a GM Magyarország vezérigazgatója pedig azt mondta: a magas eurókurzus 5-6, s gyári költségnövekedés pedig 3-5 százalékkal drágíthatja az autókat.
hirado
2008.11.25. 11:01