
A 8 százalékkal olcsóbb gáztarifát kínáló, ukrán hátterű gázszolgáltató az eddigi 10 hónapos partnerszerzési időszak alatt mindössze a hazai gázfogyasztó háztartások egy ezrelékét szerezte meg: 2570 lakossági ügyfelet lát el vezetékes gázzal.
Igaz, Góczi István ügyvezető tájékoztatása szerint, további 1500 átszerződő ügyfelük van, és 22 ezren érdeklődtek internetes oldalukon a szolgáltatás iránt. Ezek a számok azonban akkor is alacsonyak, már csak azért is, mert maga a cégvezető is több százezres ügyfélszámot ‘lőtt be’ a februári induláskor, hangsúlyozva: a rendszer akár egymillió fogyasztót is képes ellátni.
A cég szerint a fogyasztókat elsősorban az riasztja el, hogy az átszerződés átfutási ideje 5 hónap. Igaz, a jövőre hatályba lépő gáztörvény a lebonyolítás időtartamát két hónapra csökkenti.
Az Emfesz szerint a többi gázszolgáltató nem érdekelt a váltásban, és felesleges adminisztratív akadályokat gördít az ügyfelek elé, ezért nemrég bevezették azon szolgáltatásukat, hogy a hozzájuk szerződő fogyasztóknak minden papírmunkát elintéznek.
Az Égáz- Dégáznál és a Főgáznál ugyanakkor azt mondják: az emberek nem szívesen válnak meg a megbízható, megszokott gázcégüktől.
Az Emfesz ellen hozzák fel azt is, hogy a világhálón köt szerződéseket - igaz, több Tesco áruházban papíralapú lehetőséget is nyújtanak az átszerződésre -, a fogyasztók biztonságérzetét azonban a közelben megtalálható, megfogható ügyfélszolgálati iroda erősíti. Ennek az érvnek azonban ellentmond, hogy a kgfb-váltások zöme online történik, és az internetes vásárlások száma is egyre nő.
Különösképp érthetetlen hát, hogy az évi 20 ezer forintos megtakarítást jelentő Emfesz-szolgáltatás iránt miért érdektelenek az egyébként hihetetlenül árérzékeny magyar fogyasztók.
hirado
2008.11.25. 10:59