> Palira vette a fogyasztókat a Metro - ötmilliós bírságot szabott ki a GVH

Ötmillió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Metro áruházakat működtető gazdasági társaságot, mert megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy több áruházban nem lehetett megvenni a reklámújságokban és az interneten hirdetett akciós termékeket - tájékoztatta a Független Hírügynökséget közleményében kedden a hivatal.
A Metro Kft. január 3-9-ig tartó akciójában kínált kedvezményes áron különböző műszaki cikkeket, melyeket a cég reklámújságjaiban és az interneten is hirdettek. Az időszakban több olyan áruház is volt, ahol egyáltalán nem lehetett megvásárolni a termékeket, néhány helyen pedig irreálisan alacsony készlettel indultak, így már az akció kezdetén elfogytak a műszaki cikkek. A Gazdasági Versenyhivatal szerint az áruházlánc több ponton is megtévesztette a fogyasztókat.
A Metro ellen már folyt versenyhivatali eljárás - ez növelte a birság összegét. Csökkentette viszont, hogy a megtévesztő tájékoztatás rövid időre vonatkozott és kevés termékre szólt, így összesen ötmillió forintot kell fizetnie a német tulajdonú vállalkozásnak - áll a Gazdaági Versenyhivatal közleményében.
hirado
2008.11.18. 17:15