
Eddig elkerülte a gazdasági válság a Media Markt üzleteit, októberben még növekedett is a forgalom – mondta Szántó Balázs, az üzletlánc koncepciómenedzsere.
A Media Marktnál úgy látják, hogy a vevők még az alacsonyabb áru termékekhez sem pártoltak át, ezért a karácsonyi várakozásaik is pozitívak. Úgy vélik, a tévé marad a slágerlista élén, közvetlen utána pedig a navigációs rendszereket és a konyhai kisgépeket keresik majd a vásárlók.
A csoporthoz tartozó Saturn egyébként tegnap nyitott új áruházat Debrecenben, a 17. Media Markt pedig december elején nyílik Zalaegerszegen.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára már kevésbé derűlátó: szerinte idén a szokásosnál később, december elején kezdődik a karácsonyi szezon. Így aztán a karácsonyi forgalmat a lanyhuló fogyasztói kedv mellett a szezon rövidülése is fenyegeti a főtitkár szerint.
Ennek kissé ellentmondanak a Tesco adatai, amelyek szerint már most érezhető a karácsonyi felfutás. Hackl Mónika, a cég szóvivője elmondta, hogy a vásárlók a lefagyasztható élelmiszereket már most megvásárolják, elaprózva a karácsonyi menü költségeit.
Az Electro World tapasztalatai szerint nem lehet karácsonyi szezonról beszélni. Alm Attila, a cég magyarországi ügyvezetője elmondta, hogy jellemzően az ünnep előtti utolsó két hétben lódul meg a forgalom és rohamozzák meg a vásárlók a lánc üzleteit. A szakember szerint az idei karácsonyi szezonban a tévék, a notebookok és a játékkonzolok lesznek a legnépszerűbb termékek.
Az előző hétvégén az outletekben, plázákban, bevásárlóutcákban tapasztalt tömeg még nem a karácsonyi szezon kezdete – állítja Szebenyi Miklós, az M3 Outlet Center tanácsadója. Szerinte sokkal inkább a hideg időnek, illetve az egyik női magazin 25 százalékos kedvezményre jogosító kuponjainak köszönhető a kiemelkedő érdeklődés.
Tény, hogy tömeg volt az elektronikai és ajándékboltokban is, éppúgy, ahogy a hipermarketekben és a barkácsáruházak lakáskultúra osztályain. Szebenyi mindezt a kuponos vevőknek tulajdonítja.
hirado
2008.11.13. 09:57