
Átvilágította Csányi Sándor OTP-vezér tejcégét, a Sole-Mizo Zrt.-t a 148 országban jelen lévő francia Lactalis-csoport - értesült a Népszabadság.
A lap úgy tudja, a gazdasági válság lassítja a két cég közeledését. Ha a Lactalis érdekeltséget szerezne a Sole-Mizóban, akkor a magyar tejipar döntő többsége francia kézbe kerülne. (A sajtpiacon a Bongrain érdekelt a Pannontej és a Veszprémtej tulajdonosaként, a Danone a joghurtpiacot uralja.)
A Lactalis megjelenésével a Bongreain után a második olyan cég jelenne meg a hazai piacon, amelyik a saját, külföldi márkájának importja mellett megőrzi a saját termékeket.
Új úton folyik a tej
Átírta a tejesek demonstrációjának tervét a gazdasági válság. Az áremelés követelése ugyan nem lett okafogyott, a szűkülő jövedelmek idején azonban nehéz lenne feltornázniuk a fogyasztói és termelői árakat.
A botránytól tartó élelmiszerláncok már nem hirdetnek látványos tejakciókat, inkább csendben az importtal igyekeznek lemorzsolni az árakat. A kisebb hazai feldolgozók pedig megkerülik őket, és már maguk juttatják el termékeiket a vevőkhöz.
A Cserpes Sajtműhely az ország több pontján maga értékesíti termékeit. A Family Frost csilingelő hűtőfurgonjainak mintájára Cserpes kínáló kocsik járják az utcákat, a hangszórókból a ‘Boci boci tarka’ dallama ismétlődik. Az egyéni vállalkozásként működő üzem majd’ harminc embernek ad munkát. Termékkörül egyre bővül, az édesített desszertek és az UHT tej kivételével szinte minden Magyarországon keresett tejtermékkel foglalkoznak.
Rajtuk kívül a legtöbb hazai termelő csak családi vállalkozásként képes fennmaradni, s legtöbbjük saját, vagy csak a szűkebb környezetben fellelhető állatok tejét dolgozza fel.
hirado
2008.11.06. 10:09