HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Olcsó játék kerül a fa alá

t: 893

Olcsó játék kerül a fa alá

A vásárlók várhatóan ugyanannyi játékot vásárolnak az idei karácsonyi szezonban, mint tavaly, ám válság miatt az olcsóbb termékeket keresik majd - nyilatkozták egybehangzóan a Népszabadságnak játékkereskedők.

Bartha Zsolt, a Liliput Játékország üzletcsoport vezetője szerint egy vásárló a korábbi években megszokott 8-10 ezer forinttal szemben 5-6 ezer forintot költ a mostani szezonban.

Hackl Mónika, a Tesco szóvivője konkrét számok nélkül elmondta: az utóbbi hetek eseményei felülírták az áruházlánc terveit. Míg az év elején növekedést vártak a játékértékesítés területén, most az a cél, hogy legalább elérjék a tavalyi szintet. Az idei kínálatban nagyobb részben olcsóbb, saját termékek szerepelnek - tette hozzá Hackl Mónika.

Bár a kiskereskedőknek nincs okuk az örömre, ám várhatóan a legrosszabbul azok a viszonteladók járnak, akik a csökkenő kereslet mellett a forintgyengülésből adódó veszteségüket nem tudják áthárítani a vásárlókra. Az importjátékokon 10-15 százalék a haszonkulcs, ezért várhatóan lesznek olyan piaci szereplők, akik az idei profitról kénytelenek lemondani.

Kovalcsik Péter, az egyik legnagyobb hazai játékforgalmazó, a Gulliver Kft. kereskedelmi igazgatója kiemelte: a magyar deviza euróval és dollárral szembeni gyengülése problémát jelent, mivel a cég fix árakra szerződött, azokat kénytelen kifizetni. Az árfolyamváltozásból adódó veszteséget le kell nyelni - fogalmazott a Gulliver igazgatója.

Horváth Krisztián, a Hammytoys játék-nagykereskedés ügyvezető igazgatója többekkel ellentétben optimista, szerinte jól alakulhat a karácsonyi szezon. A fogyasztók a bizonytalan jövő miatt az idei karácsonyi szezonban még annyit költenek majd, amennyit lehet.

Többekhez hasonlóan borúlátóan ítéli meg a helyzetet Göböly Helga, a milliárdos forgalmú Asia New Kft. üzletvezetője, aki kifejtette: az utóbbi 2-3 év pangása, és az idei forintgyengülés miatt már az is kétséges, hogy jövőre fenntartható lesz-e a működés.

A piaci állapotokat jellemezve Kovalcsik elmondta: a globális pénzügyi válságot még nem érzik, a viszonteladók nem mondtak vissza megrendelést. A játékszakmát egyébként a krízis nem sújtja olyan szinten, mint az autó- vagy építőipart, de az ágazatban tevékenykedő vállalatok nyeresége minden bizonnyal csökkenni fog - állította Kovalcsik.

A nyilatkozó kiskereskedők szerint a feketekereskedelemmel és a nyomott árakat alkalmazó kereskedelmi láncokkal szemben eredményesen lehet harcolni, mondván a játékok esetében a kisbolt varázsát semmilyen más kereskedelmi forma nem pótolja.

hirado

2008.11.05. 09:36

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek