
A biztosítók idei kampányában a tavalyival nagyjából megegyező tarifákkal találkozhatnak az autósok - írja a Népszabadság. A lap szerint ez első látásra visszalépést jelent az utóbbi években folyamatosan csökkenő díjakat tekintve, ám figyelembe véve, hogy a biztosítók minden eddiginél több kedvezménnyel csábítják az autósokat, már nem olyan egyértelmű a helyzet.
Az idei váltási időszak kedvence a gyermekkedvezmény: az Aegon tavalyi sikerén felbuzdulva ma már alig van olyan biztosító, mely ne honorálná, ha ügyfelének gyermeke van. A kedvezmény 5 és 40 százalék között mozog.
Minden korábbinál többen kínálnak extra kedvezményt azoknak, akik átkötési időszak alatt szerződnek át hozzájuk, és a biztosítók fele immár a netes kötést is jutalmazza.
Többen új ötletekkel is előrukkoltak: a hibrid autókon, a BKV-bérleten át a pályakezdésig. Kis odafigyeléssel bárki elérheti, hogy kötelezője 20-30 százalékkal olcsóbb legyen. Egyedül a 25 év alatti vezetők járnak rosszul: náluk a tarifák emelkednek, miután kiesett az egyetlen olyan biztosító - a MÁV ÁBE -, mely nem szelektálta a díjakat életkor szerint.
Az alkuszok többsége szerint idén legalább annyian váltanak majd biztosítót, mint tavaly, amikor 650 ezren kötöttek át. A még szegmentáltabb piac miatt arra lehet számítani, hogy az idei kötelező kampánynak nem lesz egy-két nyertese, hanem több biztosító is megtalálja azt a célcsoportot, melyben jól szerepelhet - mondta a Népszabadságnak Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
Hasonlóképp gondolják a biztositas-hu-nál is. A társaság szerint a győztesek között lehet az Allianz, a Groupama, a Genertel, a KÖBE, az OTP Garancia, a Posta Biztosító és a Wabard.
hirado
2008.10.31. 09:30