
Egyelőre nincs egyezség a fuvarozók versenyhelyzetének javítását célzó kormányzati csomagról. A megállapodást aláírták az érintettek, így az intézkedéseket végre kell hajtani - jelentette ki Wáberer György.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke hozzátette: a gázolaj árának jelentős csökkenése nem ok arra, hogy a jóváhagyott lépések elodázzák. Az olcsóbb üzemanyag miatt nem szabad lemondani a támogatásról, ennél több kellene ahhoz, hogy a kormány eltérhessen a fuvarozókkal kötött megállapodásban foglaltaktól - fogalmazott Dittel Gábor, a NIT-Hungary ügyvezető igazgatója. A gazdasági válság a közúti fuvarozásból élőkre is hatással lesz, ezért az ágazatnak a korábbinál is nagyobb szüksége van a segítségre - tette hozzá Dittel.
Problémát jelent az is, hogy a júniusi szerződésből formálisan megvalósult lépések nincsenek tartalommal feltöltve. A hétvégi kamionstop könnyítését célzó, szeptembertől életbe lépett intézkedés jótékony hatását például csak jövőre érzékelhetik az érintettek, nem beszélve arról, hogy a megállapodás ellenére a fuvarozók nem igényelhetik vissza a nekik járó 4,5 milliárd forint összegű gépjárműadót.
A fuvarozók egyebek mellett azt javasolták, hogy a kormány a további 4,5 milliárd forintos dotáció egy részét csak biodízel vásárlására használható, feltöltött üzemanyagkártyákkal fizesse ki. Ezzel szemben a kormány kamattámogatást nyújtana, illetve a környezetvédelmi járműcseréhez biztosítana segítséget, igaz elismeri, erre a jövő évi büdzsében nincs fedezet. A két oldalnak december közepéig kell kialakítania a közös álláspontot.
hirado
2008.10.29. 10:03