HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Hazai vasútvonalak: lassan és kedvezménnyel

t: 284

Hazai vasútvonalak: lassan és kedvezménnyel

Európai uniós és hazai forrásokból jelentős fejlesztések voltak az elmúlt években a vasúthálózaton, a MÁV viszont egyelőre nem használja ki ezeket az előnyöket - írja a Magyar Hírlap.

Hiába vannak olyan szakaszok, ahol gyorsabban mehetnének a szerelvények, a menetidő nem csökken.

A Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon átépítésére például az ezredforduló óta 45 milliárd forintot költöttek. Megszűnt a sebességkorlátozások nagy része és egyes szakaszokon 120 helyett 140-160 kilométeres utazósebességre is alkalmas a pálya - az ehhez szükségesek új biztosítóberendezések és engedélyek azonban csak 2010 után várhatók.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a ceglédi állomás átépítése után adta hírül, hogy a Budapest és Szolnok között a jelenlegi 78 helyett 58 percre csökkenthető a menetidő, az InterCityk menetideje a korábbi évekhez képest mégis változatlanul 1 óra 15 perc és a 2008/2009-es menetrendben sem várható csökkenés.

A Világgazdaság szakembereket idéz, akik szerint aggályos, hogy az állam nem rászorultsági alapon dönt a vasúti kedvezményekről.

A legtöbben kedvezménnyel, vagy ingyen utaznak Magyarországon a vonatokon, a fizető utasok mindössze 16 százaléka fizeti ki a teljes árú vonatjegyet. 70 százalék utazik állami, 9 százalék más kedvezménnyel utazhat.

Szakértők szerint kérdéses, hogy miért jár a 26 év alatti uniós felnőtteknek 33 százalékos kedvezmény, illetve szerintük célszerű lenne, ha a 65 év felettieknek is csak évi meghatározott számú utazás járna ingyen.

hirado

2008.09.23. 09:31

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek