
Egy év alatt közel 2 százalékkal nőtt a saját márkás termékek aránya a napi fogyasztási cikkek teljes forgalmában, melynek több mint a negyedét ezek adják - állapítja meg a GfK Hugária Piackutató Intézet a hazai kiskereskedelmi forgalomról készített első féléves jelentésében.
Az idei első félévben fél százalékponttal ismét emelkedett a hiper- és szupermarketek, diszkontok és cash and carry-üzletek együttes részesedése a fogyasztói beszerzésből az előző év azonos időszakához képest.
Leginkább a szupermarketek piaci részesedése nőtt - 2,4 százalékkal -, így 2008 első felében a háztartások 39,4 százaléka vásárolt szupermarketben, míg a hipermarketek részesedése a tavalyi 25 százalékról idén 23 százalékra csökkent.
A kisboltláncok valamelyest erősödtek tavalyhoz képest, a független kisboltok azonban - a 2007-es trenddel ellentétben - veszítettek piaci súlyukból.
hirado
2008.09.10. 10:08