
Lehet, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a metróalagút egy részét vissza kell bontani, be kell tömni a fúrást végző Bamco konzorciumnak - írja a Népszava.
Nem ezzel a szakasszal van a baj, hanem egy, a két majdani főalagutat összekötő átkötőalagúttal. Erre ugyanis a kivitelező elfelejtett építési engedélyt kérni, azt csak utólag nyújtotta be.
A Bamco ennek ellenére 17 méterrel már továbbfúrt. A szükséges dokumentumot a Nemzeti Közlekedési Hatóság szeptemberben ugyan megadja, de ez az eredeti tervek szerinti építésre szóló jóváhagyás lesz.
Ma postázza a legfeljebb egymillió forintnyi bírságot az NKH a beruházó DBR Metró projektigazgatóságnak, s ha az alvállalkozó nem állítja vissza az eredeti állapotot, akkor ezt akár naponta kiszabhatja a hivatal.
Lovas Károly, az NKH főigazgatója szerint azonban a visszabontás mellett van egy másik lehetőség is, ha a DBR módosított engedélykérelmet nyújt be. Ez azonban időbe telik, s addig nem haladhat a munka.
hirado
2008.08.25. 09:56