
Az elmúlt években egyre igényesebbé váltak a magyar fogyasztók, de az is igaz, hogy a régióban is kiemelkedően árérzékenynek számítanak - mondta Gillemot Katalin, az Auchan szóvivője a Napi Gazdaságnak.
Hozzátette: önmagában az olcsóság kevés - a vásárlók a jó ár-érték arányra vadásznak. A cég ezért folyamatosan figyeli versenytársait, 12-15 ezer termék árát monitorozza, hogy az áruházak saját vonzáskörzetükben a legolcsóbbak legyenek.
A hipermarketlánc tapasztalatai szerint az elmúlt másfél-két évben egyértelműen csökkent a vásárlóerő, ami elsősorban a nem-élelmiszertermékek fogyasztását vetette vissza. Párhuzamosan nőtt az első áras termékek (az adott kategória legolcsóbb termékei) és a drága, prémium termékek forgalma is.
A kisebb vásárlóerő úgy is megmutatkozik, hogy ma már nem jellemző a készletezés. Míg néhány éve a vevők egy-egy akcióban nagyobb mennyiséget vásárolva feltöltötték a készleteiket, manapság inkább csak a napi mennyiséget szerzik be.
Azoknál az alapvető élelmiszereknél, ahol jelentősen nőtt az ár - például a tejnél, vagy az étolajnál - érezhetően visszaesett a forgalom.
hirado
2008.08.11. 09:52