
Már olvasható a BKV honlapján a Paraméterkönyvön alapuló új menetrend. A változásokat két ütembe vezeti be a budapesti tömegközlekedési társaság. Egyik része augusztus 21-én, a többi pedig szeptember 6-án lép életbe. Több járat útvonala és hossza is módosul, így lesznek olyan egymástól távol eső városrészek, melyeket átszállás nélkül érhetnek el a fővárosiak. Hosszabb lesz a metrók üzemideje, illetve összehangolják az egyes közlekedési eszközök menetrendjét, hogy minél rövidebb legyen az átszállási idő. Mindemellett több alacsonypadlós autóbuszt indítanak majd, és egységessé válik a villamosok, autóbuszok, trolibuszok számozása, így egy járatszám csak egyszer fordulhat elő a teljes hálózatban.
Az új menetrendben a takarékossági szempontok úgy érvényesülnek, hogy például a kis forgalmú időszakokban háromkocsis villamos-szerelvény helyett kétkocsis közlekedik majd, csuklós autóbuszok helyett pedig szóló járművek. A kerületek képviselői valamint az utazóközönség illetve civil szervezetek észrevételei, igényei és a meglévő utasszámok adták az átszervezésnek az alapját - tudta meg a Független Hírügynökség a BKV szolgáltatásfejlesztési és tervezési főosztályának vezetőjétől. Budai László elmondta, hogy az új közlekedési renddel a társaság Budapest városszerkezeti változásait szeretné lekövetni.
Augusztus 21-étől elsősorban a peremkerületek járatainak menetrendje és esetenként útvonala is módosul, míg szeptember 6-tól elsősorban a kötöttpályás tömegközlekedés változik. Így például ettől az időponttól hosszabb lesz az üzemideje a kis földalattinak, a piros és a kék metrónak is. A 2-es metró hajnali, első járata hamarabb indul. Késő este, egészen üzemzárásig, 10 percenként jár majd. 23:35-kor a Deák Ferenc tértől indul utoljára, a másik két vonalról átszállókat bevárva. A 3-mas metró utolsó járata szintén később indul, és ez is bevárja az utasokat a Deákon. Összességében átszállás-mentesebb és ütemes lesz az új menetrend, amivel az utasok teljese menetideje lesz rövidebb - monda Budai László.
Lesz például egy új 5-ös buszjárat, meghosszabbított útvonalon, a Pasaréti térről Rákospalota, Kossuth utcáig közlekedik. Az Erzsébet hídtól a Rákóczi úton halad a Keleti pályaudvarig, majd onnan a mai 67V vonalán a Mézeskalács térig, onnan pedig a mai 25-öshöz hasonló útvonalon, a Rákos út érintésével éri el Rákospalotát, a 104-es busz végállomását. Hosszabb lesz a 62-es villamos útvonala: a Mázsa tértől (Liget tértől) a Kőbányai úton és a Népszínház utcán át a 28-as vonalán a Blaha Lujza térig közlekedik, de csak csúcsidőben. Csúcsidőn kívül a 62A jár, munkanapokon este is, 23 óráig.
Augusztus közepétől változnak a tömegközlekedési eszközök jelzései is. A gyorsjáratok helyett E jelzésű Expressz buszok járnak majd. A számozást pedig úgy alakítják át, hogy nem lesz két egyforma a hálózatban.
A BKV fokozott kommunikációval készül a váltásra. Elkészült egy "kisokos", ami már kapható a jegypénztárokban, ezt terjeszteni kezdik néhány napon belül. Budai László elmondta, hogy a változások napjain a megállókban a társaság munkatársai személyesen segítik majd az utasokat a tájékozódásban.
A Független Hírügynökség azt is megtudta a főosztályvezetőtől, hogy az 1-es villamos vonalán egy nagyobb felújítást követően Combinók közlekedhetnek majd. Idén még nem kezdenek hozzá a munkához, de feltehetően jövőre ott is elindulhat a pályakorszerűsítés.
hirado
2008.08.03. 10:35