> Változnak a szokások: kevesebb tejet iszunk, a fiatalok a lightot szeretik

A tejet vásárló háztartások aránya 89-ről 91 százalékra emelkedett. Összességében ugyanakkor nem fogyott több tej az év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest. Az értékforgalom viszont a jelentős drágulás miatt csaknem negyedével emelkedett.
Ritkult a vásárlások gyakorisága is: 2008 első három hónapjában átlagosan 13,2 alkalommal vásárolt tejet egy háztartás- derül ki a GfK Hungária kutatásából.
A fiataloknak a light jön be
Bár az év első negyedében megállt a light termékek fogyasztása, az elmúlt években összességében növekvő tendenciát mutat mind a 1,5 százalék vagy annál alacsonyabb zsírtartalmú, mind pedig a 2,9 százaléknál magasabb zsírtartalmú tejek fogyasztása. Az előbbi termékek a "light" irányzatba illeszkednek és inkább a fiatalok isszák, míg utóbbit inkább a természetes életmód hívei, illetve azok vásárolják, akik az olcsóbb tejeket keresik. A normál tejek részaránya fokozatosan visszaszorult az utóbbi években. Három éve még az eladott tejek 62 százaléka ilyen volt, ma ez már mindössze 35 százalék.
A nagyvárosiak a cukormentes üdítőre esküsznek
Az alacsonyabb kalóriatartalmú, cukormentes változatok az üdítőital-piacon is egyre nagyobb teret nyernek. Bár a piacnak még mindig kis részét adja, de még mindig kevesebb fogy belőle mint a hagyományosból, bár az értékforgalmuk is növekedett az év első negyedében. A light üdítők vásárlóinak száma nem mutat éles különbséget az egyes korcsoportokban. Megfigyelhető azonban, hogy a nagyvárosokban élők inkább a testsúlybarát üdítőket választják, míg a kistelepüléseken élők többnyire a hagyományosat.
hirado
2008.06.26. 10:53