
A 2005-ös kiemelkedő év után 2006-ban és 2007-ben is szűkült a magyar ruházati piac.
A GfK piackutató legfrissebb felmérése szerint tavaly az előző évinél 2,3 százalékkal kevesebb, összesen 231 millió darab ruházati termék talált gazdára, a 2006-ban mért 358,1 milliárd forintos rekordforgalom pedig 3,7 százalékkal esett vissza.
Egy magyar háztartás 2007-ben 104 ezer forintot költött ruházatra, cipőre és különböző kiegészítőkre. A különböző cikkek közül a lábbelik térnyerése volt megfigyelhető tavaly, 2006-ban a ruházati cikkekre fordított összeg 24,2, 2007-ben pedig már 25,4 százalékát költötte cipőre a lakosság.
A magyar háztartások egyébként a leggyakrabban az általános ruházati üzletekben, a távol-keleti boltokban és utcai árusoknál vásárolnak ruházati cikkeket.
hirado
2008.06.18. 09:31