Magyarországon a legkisebbek és a legnagyobbak a legnépszerűbbek. Hazánkban a kétszáz négyzetméternél kisebb üzletek az élelmiszerforgalom 38%-át , a kétezerötszáz négyzetméternél nagyobb hipermarketek pedig több mint a negyedét adják. Magyarország vásárolási szokása leginkább a dél-európai országokéhoz hasonlít. Míg Nyugat Európában 1 millió lakosra átlagosan 15 hipermarket jut, addig nálunk csak nyolc. Jelenleg hazánkban 77 hipermarket van, és 15 310 szuperkicsi diszkont. Bár számuk az elmúlt három évben 2250-nel csökkent, piaci részesedésüket mégis meg tudták őrizni. Ez idő alatt a hipermarketek száma és forgalma jelentősen nőtt. Idén még 20 szuper és hipermarket nyitása várható. Ezek azonban már egymástól és nem a kisebb üzletektől csábítják majd át a vásárlókat.
Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen Piackutató vállalat igazgatója: "Valószínűleg olyan területekre települnek ezek a hipermarketek, ami miatt fogyasztói körben várható átrendeződés. Tehát egymástól fognak elvenni, forgalomra gyakorolt hatása az új üzleteknek elképzelhető, hogy most már kisebb lesz."
Hazánkban összesen 23 995 élelmiszerüzlet van. A tavalyi év felmérese azt mutatja: a boltok látogatottságát elsősorban az ár, másodsorban pedig annak megközelíthetősége dönti el.
HIRTV
2005.05.09. 18:38