
A Korona tésztának megtévesztésig hasonló a csomagolása, mint a Gyermelyinek. A két teméken azonos színek , azonos lefedettségben láthatóak, a betűtípus is hasonló. Így első benyomásra a vevőnek úgy tűnhet, hogy ugyanarról a termékről van szó. Pedig van különbség köztük. Például az, hogy a Korona tésztát olcsóbban lehet megvenni.
Bokros Zsigmond a Gyermely Rt. elnök-igazgatója elmondta: " Mi kb. 300 millió forintot költünk évente arra a kommunikációra , ami tészta értékesítését segíti. Akinek nem kell vállalni ezt a költséget , persze, hogy olcsóbban tudja adni a termékét"
A Gyermely Rt. jogerősen pert nyert a Korona tésztát gyártó Kft.-vel szemben és a bíróság eltiltotta a céget a további tisztességtelen piaci magatartástól. A Gyermely Rt. emellett milliárdos kártérítést is követel.
Bokros Zsigmond kifejtette: "A kár értéke közel 1 milliárd forint - ez az elmaradt haszon, ez 5%-kal számolva húszszoros a bevétel kiesés."
A Magyar Márkaszövetség is elégedett az ítélettel, mert szerintük "tarthatatlan, hogy egyes cégek a nagy reklám-költségvetésű társaságok kárára, azok márkaneveit, vagy csomagolását utánozva szereznek piaci részesedést".
[LHP.HU]
2005.05.07. 11:53