Magyarországon évek óta folyamatosan nő ásványvíz kiskereskedelmi forgalma, amely a múlt évben mennyiségben 12 százalékkal volt több a tavalyelőtthöz képest, és meghaladta a 880 millió litert - tartalmazza a Nielsen piackutató cég legfrissebb összegzése.
A bolti eladás értékben meghaladta a 43 milliárd forintot, ami 15 százalékos forgalomnövekedés 2006-ról 2007-re.
Az eladott mennyiség közel kétharmada szénsav-dús, ám érzékelhetően emelkedik a szénsavmentes ásványvíz iránti kereslet is.
A legtöbb ásványvizet másfél literes palackban vásárolják a fogyasztók. A forgalom mintegy 80 százaléka jut erre a csomagolásra. Ugyanakkor egyre nagyobb a 2 literes palack iránti kereslet.
Figyelemre méltó a piaci elemzők szerint az is, hogy tavaly január óta a kereskedelmi márkák részesedése igen magas, 40-41 százalékos ezen a piacon.
A legkedveltebb szénsavas szegmens átlagos fogyasztói ára literenként 45 forint volt decemberben, ami 2 forinttal több az előző év decemberinél. Ugyanakkor a szénsavmentes ásványvíz literje csak 1 forinttal drágult egy év alatt, és 57 forint volt literenként. Az úgynevezett enyhe gáztartalmú ásványvízért tavaly decemberben 62 forintot kellett fizetniük a vevőknek. Ez 2 forintos emelkedést jelentett az előző év hasonló időszakához képest.
Említést érdemel a Nielsen szerint, hogy folyamatosan koncentrálódik az ásványvíz értékesítése Magyarországon. A modern bolttípusokban - azaz a 400 négyzetméternél nagyobb eladótérrel rendelkező üzletekben - adták el tavaly az összes ásványvíz 76 százalékát, ami 3 százalékponttal több az előző évinél.
hirado
2008.02.07. 10:30