HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Kákosy: a népszavazásig is folytatódhat a sztrájk

t: 70

Kákosy: a népszavazásig is folytatódhat a sztrájk

Ha a vasutasok sztrájkja elhúzódik, akkor a Volán társaságokra kell bízni a közösségi közlekedési közszolgáltatás egy részét a szükséges finanszírozási források átcsoportosításával - mondta Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.

A közszolgáltatás fenntartása miniszteri kötelezettségem - mondta. A miniszter nem utalt arra, hogy konkrétan mennyi idő után hozza meg a döntést az átcsoportosításról. Azt viszont megjegyezte: fel kell készülni arra, hogy a politikai zavarkeltést célzó sztrájkok a márciusi népszavazásig tartanak.

A mostani munkabeszüntetés nem más mint politikai zsarolás, amely 30 milliárd forintjába kerül az államnak - közölte Kákosy Csaba. A miniszter úgy tudja, hogy 10 vasutasból 9 nem vesz részt a sztrájkban.

Nem vagyok naív, fel kell készülnünk arra, hogy ezek a sztrájkok egészen a népszavazásig folytatódni fognak. Hiszen nem látszódik, hogy a politikai zavarkeltésen kivül más cél is vezetné a sztrájk szervezőit - mondta a közlekedési miniszter.

A miniszter kifejtette, hogy szívügyének tekinti a vasút megújítását, továbbá tiszteletben tartja a vasutasok sztrájkhoz való jogát. Ugyanakkor a jelenlegi követeléseket nem tartja reálisnak, és szakmailag megalapozottnak.

Azok ésszerűtlenségét érzékeltetve jelezte, hogy a MÁV a bérköveteléshez szükséges 30 milliárd forintos költségvetési forrásból 30 motorvonatot vásárolhatna, amelyek elegendőek lennének az egész Dunántúlon a vasúti közlekedés megoldására az arra alkalmas vonalakon. A miniszter jelezte, hogy az állam a MÁV Cargo eladásából befolyt bevételt nem további béremelésre, hanem modernizációra kívánja fordítani.

Kákosy Csaba hozzáfűzte: a VDSZSZ béremelési követelése azért is túlzó, mert tavaly amíg az országban a reálkeresetek 5-6 százalékkal csökkentek, addig a vasutasoknál 4 százalékkal nőttek. Utalt arra, hogy ehhez képest az idei évre szóló 7 százalékos bruttó béremelés méltányosnak tekinthető.

A miniszter tagadta a VDSZSZ azon állítását, amely szerint Kóka János még gazdasági és közlekedési miniszterként ígéretet tett a szakszervezet azon követelésének, miszerint minden vasutasnak részesedés jár a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Úgy fogalmazott, hogy ebben a kérdésben Gaskó István "szándékosan téved". A MÁV Cargo munkavállalói részesültek a társaság privatizációjának eredményéből, erre törvényi kötelezettség is vonatkozott - mondta.

Kákosy Csaba a sajtótájékoztatón megköszönte a sztrájkból kimaradó vasutasok munkáját, egyben türelmet kért az utasoktól.

hirado

2008.02.04. 13:07

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek