
-"Felelős döntés: szavazz három igennel!" - a Népszabadság információi szerint ez lesz a Fidesz népszavazási kampányának szlogenje, a korteskedés stratégiájáról kedden és szerdán döntenek Debrecenben.
A lap úgy tudja, a kampány iránya nem változik, a Fidesz alapvetően az egészségügyi reformmal szembeni társadalmi ellenállásra építkezik.
Az újság szerint a Fidesz-kampány "kitalálója" elsősorban Orbán Viktor, a pártnak nincs szerződése marketingcéggel, külföldi pr-guruk véleményét viszont kikérik, az ellenzéki párt az amerikai republikánusokkal és a francia UMP-vel tartja a kapcsolatot.
A táb felállása a következő: Habony Árpád már pusztán a pártelnök személyes tanácsadója, a napi operatív programok felelőse Deutsch-Für Tamás elnöki kabinetfőnök és Szijjártó Péter kommunikációs igazgató, a szakma-politikai műhely koordinátora változatlanul Navracsics Tibor, míg Kubatov Gábor pártigazgató "valóságos kampányhadsereget" működtet, nemzetközi pr-tapasztalatokkal rendelkező reklámcégek prominenseinek részvételével. E stábhoz csatlakozott Várhegyi Attila is, aki éveken át a Fidesz kampányigazgatója volt.
Több fideszes is óvatosságra figyelmeztet, mert általában a finisben, a napi kommunikációs fronton szoktak hibázni. Úgy vélik: noha a Deutsch-Szijjártó-csapat megfelelően szervezi a reagáló kommunikációt, kellene egy olyan professzionális team, mely a hosszú távú fideszes stratégiát napi reakciókra fordítja le.
Kritikusok szerint Tarlós István hibázott, amikor bemondta, hogy április 6-án lesz a népszavazás, másnap pedig kiderült: egy hónapot tévedett. Ráadásul az országos médiában "láthatatlan" az országjárása.
hirado
2008.01.28. 10:36