
Míg tavaly 7 százalékkal esett vissza a műsoros zenei CD-k forgalma, a darabszámot tekintve 6 százalékkal növekedett az eladás. A magyarázat: a fogyasztók előszeretettel veszik az olcsó kiadványokat - írja a Napi Gazdaság.
A piaci helyzetet jól példázza az EMI Music Hungary tavalyi adatai: az eladott darabszám nem csökkent, miközben a CD-k átlagára 2 ezer forint alá esett. Egy évvel korábban ugyanakkor 15 százalékos növekedést könyvelhetett el a cég, elsősorban a 990 forintért kapható, a régebbi magyar lemezeket tartalmazó sorozatnak köszönhetően, amelyből fél év alatt 200 ezer darab fogyott - mondta a gazdasági napilapnak Szekeres Judit, az EMI Music Hungary igazgatója.
A kiadók tapasztalatai szerint a hagyományos lemezboltok gyakorlatilag teljesen eltűntek, az értékesítés alapvetően három helyszínen történik: a nagy alapterületű műszaki áruházakban, a hipermarketekben és a nagyobb könyváruházakban. Egyre jelentősebb ugyanakkor az online értékesítés, igaz, ezen a téren a "robbanás" még várat magára.
hirado
2008.01.24. 09:44