
Közel hatvan esetben jelezték a MÁV utasai, hogy problémájuk volt a január 2-i közlekedési káosz miatt, pénzvisszatérítési igénnyel csak 8 esetben éltek, amelyek közül eddig hármat hagytak jóvá, összesen 1800 forint értékben - közölte a MÁV Start Zrt. a Független Hírügynökséggel.
Január 2-án sűrű havazást és fagyot jelzett a MÁV, amelyre hivatkozva sok helyütt nem közlekedtek a Budapest környéki elővárosi vonatok, az utasokat azonban nem, vagy pontatlanul tájékoztatták a járatok indulásáról. A járatokat távolsági személyvonatok helyettesítették, amelyek a szokásos menetrendtől eltérve a főváros körzetében valamennyi elővárosi állomáson és megállóhelyen megálltak. Az elővárosi megállások miatt a személyvonatok napközben 15-20 perces késéssel jártak. A normális közlekedés csak aznap estére állt helyre.
Másnap Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter a MÁV-START Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelő bizottság megújítását és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását kezdeményezte. A konkrét személyi felelősséget azóta is vizsgálja a közlekedési társaság vezetése, a legutóbbi vezetői értekezleten, hétfőn Heinczinger István vezérigazgató újabb adatokat kért.
hirado
2008.01.16. 12:23