
Várhatóan január első napjaiban kezdeményez tárgyalást a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete arról a két hiányosságról, amelyek miatt nem írták alá a MÁV és a többi vasutas szakszervezet között szombaton létrejött megállapodást - mondta Gaskó István, a VDSzSz elnöke.
A VDSzSz kifogásolta, hogy a gépészeti szakágat tömörítő MÁV Gépészeti Zrt-nél és a vontatási tevékenységet összefogó MÁV Trakció Zrt.-nél nem teljesítették a 10 százalékos bérfejlesztési követelést. Gaskó István hozzátette: igényt tartanak továbbá "egyfajta részesedésre" a MÁV Cargo privatizációjából. Ebben korábban Kóka János leköszönt gazdasági miniszterrel megállapodtak - jegyezte meg a VDSzSz elnöke.
A két új társaság jövő év január elsejétől kezdi meg működését.
A Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezete és a MÁV Zrt. szombaton írta alá a 2008. évre vonatkozó bérmegállapodást. Ennek értelmében az alapbérek átlagosan 6,9 százalékkal emelkednek, a munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege dolgozónként éves szinten pedig 250.000 forintra nőtt.
A MÁV szombat esti közleménye szerint a megállapodást azok a szakszervezetek írták alá, amelyek "felelősséggel gondolkodnak a MÁV átalakításáról". A vasúttársaság szerint a VDSzSz Szolidaritás azért nem írta alá a bérmegállapodást, mert "az alapbérfejlesztés mértékén felül további 10 százalék extra bérfejlesztést követelt a most megalakuló új társaságoknál, amely követelésnek sem jogi, sem gazdasági alapja nincsen".
A foglalkoztatáspolitikai megállapodást mind az öt reprezentatív szakszervezet, köztük a VDSzSz is aláírta. Ez három évre szól és a munkavállalók foglalkoztatás-biztonságának feltételeit, továbbá munkaerőpiaci mobilitásának javítását rögzíti. A heti munkaidő a korábbi megállapodásoktól eltérően nem csökkent 38 óra alá, így a foglalkoztatási feltételek nem változtak a társaságnál.
hirado
2007.12.30. 12:07