
A járatritkítások miatt felszabaduló óbudai buszgarázs eladására készül a BKV - értesült a Magyar Hírlap.
A napilap a BKV jövő évi 13 százalékos tarifaemelést magyarázó előterjesztésében szereplő egyik mondatra hivatkozik, miszerint: 2008-ban a teljesítményváltoztatás hatása csak részben jelentkezik, mivel az új menetrendek kialakítása és bevezetése legalább négy hónapot vesz igénybe, a feleslegessé váló telephely kiürítése fél év alatt lehetséges, és egyszeri hatások kapcsolódnak hozzá.
A Magyar Hírlap értesülése szerint a BKV igazgatótanácsa a napokban rábólintott arra, hogy az elektronikus jegyrendszer első szakaszának kiépítésére 15 milliárd forintos hitelt vegyen fel a közlekedési vállalat. A vobnatkozó közbeszerzési eljárást hamarosan kiírják. A rendszert először a kisföldalattin és a metróvonalakon kezdenék el működtetni, az utazók a megtett út alapján fizetnének. A csipkártyás rendszer üzembe helyezését 2009-re ígéri a BKV.
Az újság úgy tudja, az értékesítendő ingatlan az óbudai buszgarázs lehet. Korábban ugyan felvetődött, hogy a sokkal jobb helyen fekvő kelenföldi garázst verjék dobra, ám a telephelyen ipari műemlék található, amely megkötné az új tulajdonosok kezét.
A Magyar Hírlap úgy értesült: nemcsak buszgarázsok, hanem villamoskocsi-színek is felkerülhetnek az értékesítendő ingatlanok listájára. Információink szerint erre a zuglói és ferencvárosi kocsiszínt szemelték ki, a Bosnyák téri telep helyén irodaház épülhet.
Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója a Magyar Hírlapnak azt mondta: egyelőre egyik telephelyet sem tervezik eladni, majd ha lesz döntés a járatokról, akkor kell ezt átgondolni.
A járatokról márciusban mondja ki a végső szót a főváros.
hirado
2007.12.18. 08:42