HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > A MÁV cáfol, Gaskó támad! A Liga elnöke lejáratásról és rombolásról beszél

t: 69

A MÁV cáfol, Gaskó támad! A Liga elnöke lejáratásról és rombolásról beszél

A MÁV vezetése a sztrájkolókat akarja lejáratni, amikor üresen közlekedteti a vonatokat - mondta hétfőn a Független Hírügynökségnek a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) és a Liga Szakszervezetek elnöke. Gaskó István szerint így tovább rombolják a vasút gazdasági helyzetét. A VDSzSz hétfőre beosztott tagjainak 95 százaléka nem vette fel a munkát - tette hozzá az érdekképviselet vezetője. Gaskó István szerint a vasúti közlekedés biztonságát veszélyezteti a MÁV vezetése, amikor az éjszakai műszak dolgozóit törvényellenesen újabb 12 órányi munkára kényszeríti.


A kormány egyelőre nem akar tárgyalni a szakszervezetekkel, amely a hétfő délutáni parlamenti szavazás végeredményére vár, akárcsak a Liga Szakszervezetek. A döntést követően határoznak az esetleges folytatásról, vagy akár a tiltakozóakció kiszélesítéséről - tette hozzá Gaskó István.

A vasúttáraság minden esetben betartja a törvényi előírásokat, nem rendel el túlmunkát, de próbálják biztosítani a vonatközlekedést - mondta a Független Hírügynökségnek a MÁV szóvivője arra reagálva, hogy Gaskó István, a Liga elnöke azt állította: a vasúttársaság túlmunkára kényszeríti a dolgozókat. Olyan, szakvizsgával rendelkező személyzetet rendelnek az állomásokra, akik hajlandóak felvenni a munkát - közölte Sigulinszki Tibor. A szóvivő szerint a vonatok 40-45 százaléka közlekedik, de délutánra várhatóan ez az arány emelkedni fog.


A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) reggel 6 órától hirdetett meg határozatlan idejű munkabeszüntetést a Liga országos sztrájkfelhívásához csatlakozva. A vonatok csaknem fele azonban elindult a sztrájk ellenére. Gaskó István, a Liga és a VDSzSz elnöke azt állította: a MÁV megsérti a munka törvénykönyvét, mert túlmunkára kényszeríti a dolgozókat, ezért feljelentést tesznek a munkaügyi főfelügyeletnél.

A MÁV szóvivője cáfolta, hogy megsértenék a törvényi előírásokat. Mint mondta: a MÁV-nál 40 ezren dolgoznak, egy műszakban pedig körülbelül 10 ezren. Az operatív irányítók megkeresik azokat a szabadnapos dolgozókat, akik rendelkeznek megfelelő szakvizsgával, és a megfelelő helyre irányítják őket, így tudják biztosítani körülbelül 50 százalékban a vasúti közlekelést. Sigulinszki Tibor pontos adatokat nem tudott mondani, hogy hány embert hívtak be dolgozni, és a sztrájkolók pontos létszámáról sincs információja. Mint mondta: reggel 6-kor 40-en jelezték, hogy nem veszik fel a munkát. Ez a szám azóta már biztos emelkedett - tette hozzá. A MÁV szóvivője azt is cáfolta, hogy szinte üresen közlekednének a vonatok.



A fővárosban a Déli pályaudvaron a legjobb a helyzet. A legtöbb vonat elindul a szombati menetrend szerint. A Pécsre közlekedő vonatokat is onnan indítják. A Keletiben a feltorlódott vonatok miatt nem tudnak fogadni újabb szerelvényeket, a Nyugati pályaudvar pedig teljesen leállt - mondta a MÁV szóvivője.

A vidéki nagyvárosok közül Szegeden a legrosszabb a helyzet. Oda egyáltalán nem jutnak el a vonatok. Szombathelyen viszont a körülményekhez képest szinte zavartalan a vasúti közlekedés, késések azért ott is előfordulnak. A Budapest Debrecen vonalon is járnak a vonatok, illetve Miskolcon is van vasúti forgalom - közölte Sigulinszki Tibor.

hirado

2007.12.17. 14:40

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek