
60-70 német munkás dolgozik ezen a szakaszon - válaszolja kérdésünkre az Érd mellett dolgozó építésvezető. A munkagépek zaja mellett tehát jobbára csak német szó hallatszik az M6-os autópálya építkezésén. Ez a magyar munkás azt mondja, a gépkezelők közül csak kettő magyar. Ercsinél és Dunaújvárosnál még vagy 200 német dolgozik. A kivitelező cég vezetője elismeri, hogy a magyar érdek a hazai munkaerő alkalmazása lenne.
Tombor Sándor, az M6 Duna Autópálya Konzorcium ügyvezető igazgatója: Az nem igaz, hogy mondjuk lapátos embereket Németországból hoznak ezek a cégek, de az kétségtelen, hogy bizonyos gépek, bizonyos technológiai berendezések üzemeltetéséhez megfelelő szakképzettségű személyzet kell. Ez van Magyarországon is, ez is nyilvánvaló, de azt is látni kell, hogy nagyon sok helyen folyik autópályaépítés.
A gazdasági miniszter kijelentette, a kormány csak ösztönözni tudja a fővállalkozókat, kötelezni nem.
Kóka János, gazdasági és közeledési miniszter: Ami ennél is sokkal lényegesebb, hogy feketén, vagyis járulékfizetés nélkül, és ezt megköveteljük és ellenőrizzük - senki ne dolgozzon a magyar autópályákon.
A német gazdasági recesszió és a munkanélküliség miatt egyre több munkás érkezik Magyarországra. Eközben a német ipari miniszter arra ösztönzi a német vállalkozásokat, hogy a visszaesés miatt ne helyezzék ki termelésüket külföldre, hanem úgynevezett "modern hazafiasságot" tanúsítva inkább a hazai munkaerőt alkalmazzák.
[LHP.HU]
2005.04.28. 13:04