HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Kormányzati negyed: kihátrál a főváros?

t: 94

Kormányzati negyed: kihátrál a főváros?

Noha a kormányzati negyed helyszínválasztását korábban azzal indokolták, hogy a beruházás átformálja a Nyugati pályaudvar környékét, mostanra egyre inkább úgy tűnik, hogy a presztízsépítkezéshez rendelt közlekedésfejlesztési feladatok nagy részét megspórolná a kabinet - írja a Magyar Nemzet.

Az SZDSZ el tudta volna képzelni a kormányzati negyed más típusú kialakítását is, de mivel ez nem egy reform, a kérdésről újra lehet tárgyalni - mondta Horn Gábor, az SZDSZ a Magyar Televízió Nap-kelte című műsorában. A koalíciós koordinációért felelős liberális államtitkár szerint az is felmerült, hogy azt a néhány minisztériumot, amely nem a hivatalok többségét magában foglaló V. kerületben működik, be lehetett volna költöztetni a parlament köré. Akár úgy is, hogy ott kivásárolnak magáningatlanokat. Arra a kérdésre, hogy van-e pénz a kormányzati negyed megépítésével járó, jelentős pluszköltségeket okozó városrendezésre, az ügyvivő azt válaszolta: a tervekben szereplő rövid időtáv okozza az államot terhelő pluszköltségeket.



A lap úgy tudja, a kormány már csak a Podmaniczky utca kiszélesítését vállalja. A VI. kerület a WestEnd 2. épületének engedélyezése során igyekszik megegyezni a beruházóval arról, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt kétszer két sávos közúti aluljárót saját költségén építse meg. Az újság szerint ezzel ki is merül a kapcsolódó közlekedési beruházások sora: azaz nem lesz villamosépítés, elmaradnak a közúti fejlesztések, az alul- és felüljárók, parkolók építése., nem fedik be a síneket, és nem lesz közösségi tér az Eiffel-csarnok.

A Magyar Nemzet azt írja: a fővárosnak és a kerületeknek egyre nagyobb politikai terhet jelent a beruházás, Budapest - a lap szerint - már ki is hátrálna a projekt mögül, csakhogy a kormányzat azt az ultimátumot adta: ha nem sikerül keresztülerőltetni a projektet, gondok lesznek a 4-es metró finanszírozásával.

A lap szerint vannak arra utaló jelek, hogy mind az NKH-nál, mind a fővárosi önkormányzatnál nyomás alá helyezik azokat a munkatársakat, akik szakvéleményt adnak a kapcsolódó közlekedési beruházásokról. Arra igyekeznek rábírni őket, hogy olyan véleményt fogalmazzanak meg, miszerint ezek nélkül is megvalósítható a projekt.

A kormányzat stratégiája pedig az lesz - írja a Magyar Nemzet -, hogy a beruházást több szakaszra bontják, az elsőben épül meg maga az épületegyüttes, a kiszélesített Podmaniczky utca és a közúti alagút, a drága villamosvonal-építést és az egyéb kapcsolódó fejlesztéseket a második-harmadik ütembe pakolják, ami a következő választási ciklusra esik majd.

A lap egyébként megemlíti, hogy Budapest hatodik kerülete, a kincstár és a főváros vezetői ma válságtanácskozáson vitatják meg a beruházás ügyét.

hirado

2007.12.10. 10:16

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek