
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) arra kéri a fővárosi képviselőket, hogy utasítsák el Hagyó Miklós és a BKV járatritkításra vonatkozó javaslatát - olvasható a civil szervezet közleményében.
A VEKE szerint a BKV egyre egyértelműbb utalásokat tesz járatainak tervezett megszüntetésére és ritkítására. A közlekedési társaság honlapjára kedden felkerült propagandaanyag a járatok kihasználatlanságáról csúsztatásokkal, túlzásokkal és tárgyi tévedésekkel van tele - áll a VEKE közleményében. Az egyesület szerint a kihasználatlan buszok, villamosok és kisföldalattik mutogatásából összevágott videó "legarcpirítóbb jelenete", amikor hajnali 4:26-kor az Oktogonnál található Kisföldalatti-megálló ürességével próbálják illusztrálni a járat feleslegességét. A VEKE szerint az első Kisföldalatti a végállomásról 4:30-kor indul, nem csoda hát, hogy a még ekkor lezárt állomáson egy utas sem várakozik.
A civil szervezet szerint a BKV le akarja szoktatni az embereket a közösségi közlekedésről, miközben a buszok drága és környezetszennyező üzemeltetésére hívják fel a figyelmet. " Nincs még egy tömegközlekedési szolgáltató a világon, amelyik úgy akarná leszoktatni az utasokat a tömegközlekedésről, hogy propaganda videóval hívja fel a figyelmet arra, hogy az autóbuszok környezetrombolóak, üzemeltetésük pedig pazarlás." - olvasható az egyesület közleményében. A VEKE szerint azonban egy busz fajlagosan kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint egy személyautó.
A fővárosi közgyűlés Városüzemeltetési Bizottsága szerdán hallgatja meg Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztését a BKV jövő évi paraméterkönyvéről. A VEKE azt szeretné, ha a képviselők elutasítanák a tervezetet.
hirado
2007.12.05. 10:32