
A magyar lakosság mintegy 8 milliárd forintot költ szaloncukorra, csokoládéfigurára, illetve ajándékcsomagra a karácsonyi szezonban, míg az éves édességforgalom 120 milliárd forint - tájékoztatta az Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI-t.
Halbritter Mátyás úgy vélte, hogy az idei decemberi ünnepek alatt a fogyasztók nem számíthatnak áremelésre.
Az elnök adatai szerint szaloncukorra 5,5-6 milliárd forintot, csokoládéfigurára 950 millió forintot, játékkal kiegészített figurákra, illetve ajándékcsomagokra 700-800 millió forintot, különböző díszekre pedig 200 millió forintot költenek Magyarországon a decemberi ünnepi szezonban.
A hungarikumnak számító szaloncukorból mintegy 6 ezer tonna fogy, a legkedveltebb a zselés, a tejkaramellás, a marcipános és a kókuszos ízesítésű. Az eladott mennyiség 80 százaléka alacsonyabb minőségű zacskós, 20 százaléka pedig dobozos kiszerelésű - mondta az elnök.
Az eladott figurák 40 százaléka valódi csokoládéból készül, 60 százaléka úgynevezett bevonómasszás készítmény. Az ünnepek alatt a lakosság mintegy 2 milliárd forintot költ a figurás készítményekre.
Sánta Sándor, a Bonbonetti Csoport ügyvezető igazgatója arról számolt be az MTI-nek, hogy a cég nem emeli árait a szezonban.
Hozzátette, hogy a cég értékesítésének mintegy negyedét a karácsonyi forgalom teszi ki. A vállalat tavalyi árbevétele több mint 12 milliárd forint volt, ennek egyharmadát az export adja.
hirado
2007.11.27. 07:54