
Magyarország kapta a második helyet a legjobb ár-érték arányú üdülőhelyek világranglistáján, ahol hazánkat csak Thaiföld előzte meg - olvasható a Világgazdaságban.
A 2007-es Country Brand Index (CBI), amelyet a FutureBrand és a Weber Shandwik marketingcég tesz közzé minden évben, ár és teljesítmény alkategóriájában Magyarország nyolc helyet lépett előre tavalyhoz képest, lehagyva a régió nagy riválisát, Csehországot.
A magyar szakemberek szerint az országmarketing szempontjából vendégcsalogató a minősítés, az idegenforgalmi szolgáltatók viszont az eredményben a nyereség elapadását látják.
Az összesített világranglistát Ausztrália vezeti, a kontinensnyi ország lett a legkedveltebb üdülőhely, megelőzve az Egyesült Államokat, Nagy-Britanniát, Franciaországot és Olaszországot.
Idegenforgalmi szempontból a következő öt évben jelentősen fejlődő országok rangsorát az idén először, tavalyhoz képest egy helyet előrelépve Horvátország vezeti, de felkerült a listára Izland, Lengyelország és Oroszország is.
hirado
2007.11.26. 10:37