
Megduplázta eredeti árajánlatát a MÁV Cargo privatizációs pályázatán a Rail Cargo Ausztria és Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút konzorciuma - tudta meg a Népszabadság.
A lap szerint a befektetői páros ajánlata immár meghaladja a százmilliárd forintot.
A két cég mindezt azután, hogy a 30 milliárd forintos alaptőkéjű, 47 millió tonnás tavalyi szállítási teljesítményével a magyar vasúti fuvarpiacon 82-83 százalékos részesedéssel rendelkező MÁV vállalkozást értékesítésének megkezdése előtt 60-80 milliárd forintra árazták be. S az ekkor megálmodott összeget a tenderre jelentkező 12 érdeklődőből nyáron még csak kettő adta volna meg.
A MÁV Cargo privatizációs tenderének eredményét leghamarabb a jövő héten hirdethetik ki. Az már most sejthető: a többi versenyben lévő társaság egyébként közjegyzői letétben lévő ajánlataiban is a reméltnél nagyobb összeg szerepel.
Az RCA-GYSEV páros eredeti, 50 milliárd forintos ajánlatának megduplázása például a hírek szerint az év legnagyobb hazai privatizációs tenderén ahhoz elég, hogy több mint 10 százalékkal megelőzze a versenyben lévő második helyen álló pályázót.
A Népszabadság úgy tudja: az osztrák-magyar befektetői páros nem csak a tender eredményét elsősorban meghatározó árajánlatával utasítja maga mögé ellenfeleit. A hírek szerint az RCA-GYSEV konzorcium szakmai ajánlatának tartalma is tetszést aratott. Részben, mert a pályázó a MÁV Cargo gazdálkodási hatékonyságának növelését nagyarányú eszközfejlesztéssel alapozná meg. Ez új vasúti kocsik, esetleg mozdonyok beszerzését jelenti. S vállalja: megtartja a magyar fuvarozó cég 3170 dolgozóját, javítja munkakörülményeiket, indokolt esetben létszámfejlesztést is végrehajt.
Ugyancsak e konzorcium mellett szóló érvnek tartják azt, hogy versenytársaival ellentétben mindkét tagja szakmai befektető. Az osztrák vasút (ÖBB) árufuvarozó cége, az RCA pedig az elmúlt években is a MÁV egyik legnagyobb stratégiai partnere volt. Tulajdonossá válása a várakozások szerint a MÁV Cargo megerősödését eredményezi majd.
hirado
2007.11.23. 10:49