
Látványos szakaszához érkezett az M0-ás híd építése, a pesti oldal egyik A betű formájú vasbeton tartópillére már 80 méternyire magasodik, elkészülte után 100 méteres lesz - közölte Rapkay Kálmán szerdán az MTI-vel.
A kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója elmondta, hogy két a hídnak két ekkora tartópillére lesz, a másodiknál 60 méter magasságban járnak. Ezekre a tartópillérekre fűzik majd fel az összesen 88, egyenként 150 méter hosszú, 10 centiméter átmérőjű acélkábelt.
Ezek a kábelek tartják a hídszerkezeti elemeket, amelyek közül 9 már a helyére került. Ezek egyenként 14 méter hosszúak és 120-160 tonnát nyomnak, és összesen 51 ilyen elem alkotja majd a hidat.
Jelenleg az időjárás kedvez, de felkészülnek a téliesítésre is, hogy folyamatosan dolgozni lehessen. A betonmunkákat mínusz 5 foknál kell leállítani, az acélszerkezetek párásodása miatt viszont már plusz 5 foknál abba kell hagyni a hegesztést.
Az ország leghosszabb hídja 62 milliárd forintba kerül, összesen 3,2 kilométer hosszú lesz, ebből a Dunán 2 kilométeres szakasz ível át. A híd 47 méter széles lesz és 2x2 sávban közlekedhetnek rajta az autók és gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz.
A terv szerint jövő év márciusában készül el a hídszerkezet, ezután jön a szigetelés, a korlátok elhelyezése, a burkolat lerakás, aszfaltozás, a zajvédő falak elhelyezése. Előreláthatólag 2008 augusztusában indulhat meg a forgalom Budakalász és a pesti oldal között - mondta Rapkay Kálmán.
hirado
2007.11.01. 11:25