
Csődbe viheti a belföldi szállítmányozókat az üzemanyag áremelés - állítják a fuvarozók. A kisebb vállakozások nem tudják kitermelni a költségeket. Az eddig nyolcvan családnak megélhetést biztosító Virág Transz húsz év után lehúzhatja a redőnyt, ha a gázolaj ára nem csökken.
"Az elmúlt 3 hétben hat gépkocsivezetőt bocsájtottunk el, két megbízónknak mondtunk fel, mert teljesen gazdaságtalan lett a fuvarozás. A nemzetközi fuvarozási részen úgy tudunk csak megélni, hogy a járműveink külföldön tankolnak, és ez is csak a nullszaldós megoldást biztosítja" - panaszolja Virág József, a Virág Transz ügyvezető igazgatója.
A környező országokban mindenhol olcsóbb a gázolaj, mint nálunk. Az árat a jövedéki adó mértéke emeli jelentősen. A fuvarozók azt akarják, hogy a kormány csökkentse tíz forinttal az európai uniós minimumra a gázolaj jövedéki adó tartalmát. Ha május 17-ig nem érik el céljukat, támadásba lendülnek. "Lehetővé fogjuk tenni tagjaink révén a termelő és forgalmazó helyek bojkottálását, tehát, hogy minél többen ne idehaza tankoljanak, illetve adott esetben akadályozzuk ezeknek a forgalmazó helyeknek az elérését a megengedett törvényes módon" - mondta Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára.
Május 2-ra ismeretlenek már figyelmeztető akciót hirdettek a Mol ellen. Az internetes kezdeményezés arra hívja fel az autósokat, hogy a magas üzemanyagárak miatt aznap egyáltalán ne tankoljanak az országban semmilyen üzemanyagot. A Mol nem kívánt reagálni a hírre.
[LHP.HU]
2005.04.24. 10:57