HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Járatritkítás a fővárosban? Sokkoló hírek a BKV háza tájáról

t: 526

Járatritkítás a fővárosban? Sokkoló hírek a BKV háza tájáról

Hajnali és hét végi járatritkítást - "ésszerűsítést" - javasol, új bérletfajtákat kínál, és több döntéshozási önállóságot kér januártól a BKV - értesült a Népszabadság. Az elképzelésekről még az idén dönt a Fővárosi Közgyűlés. A VEKE szerint azonban az tarthatatlan helyzet, hogy a főpolgármester múlt szerdán cáfolja a járatritkítás tervét, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese pedig egy országos napilapban nyíltan elismeri a megszorításokat.


Nagyjából egy hónapon belül kiderül, hogy bizonyos napszakokban és járatokon mennyi fizetős utasa van a BKV-nak, mikor használják a legtöbben és a legkevesebben a közösségi közlekedést - írja a lap.

A szolgáltatónak most ez utóbbi a fontosabb, mert szakértői úgy vélik, a kora reggeli, késő esti és hét végi járatok egy része kihasználatlanul üzemel, ezért felesleges a jelenlegi követési gyakoriságot megtartani. Vagyis ha a számok alátámasztják a feltételezést, akkor a BKV tervei szerint ezekben az órákban ritkítják a járatokat, ám az, hogy melyiket mennyire, egy, a közelmúltban kezdődött utasszámlálás eredményétől függ.

Statisztikai adatokkal is alátámasztott tény, hogy folyamatosan csökken az utasok száma, egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben tömegközlekednek - mondta Regőczi Miklós a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a lapnak.

Példaként említette a szentendrei HÉV-et, ami néha szinte üresen jár, míg az autósok a dugóban araszolnak.

Várhatóan számos vonalon lesz változás - akár járatritkítás is - mondta Regőczi. Az ésszerűsítés áll a háttérben, és változtatna a tarifarendszeren is a BKV.

Most első lépcsőben a bérletválasztékot bővítené, így januártól az elképzelések szerint a korlátlanul használható havi bérlet mellett lesz csak hétköznapra és azon belül is korlátozott időben használható dolgozói, külön éjszakai, valamint hét végi tarifa és szelvény is.

Regőczi a várható újdonságok között említette azt is, hogy hamarosan kiírják a pályázatot, amelyben a jegyek - 35 millió darab évente - hátoldalát kínálják reklámhordozónak.

Az újdonság iránt már most, a kiírás előtt is nagy az érdeklődés, ezért elképzelhető, hogy ugyancsak reklámhordozónak újfajta bérlettokot is piacra dob a szolgáltató.


A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a BKV félretájékoztatja a közvéleményt akkor, amikor azt állítja, hogy az utasforgalom csökkenése miatt van szükség a járatritkításra. A fővárosi járatok kihasználtak, a közlekedési társaság csak az elmaradt reformintézkedések, illetve a bérmegállapodás árát akarja megfizettetni az emberekkel - mondják a civilek.

Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője a Független Hírügynökségnek elmondta: az utasszám Európa-szerte növekszik, és a régió országainak várospolitikája is ebbe az irányba mutat. A tömegközlekedést ezért nem leépíteni, hanem fejleszteni kell - hangsúlyozta. Ha a hajnali, esti és hétvégi járatokat ritkítják, akkor azok, akik ilyenkor járnak dolgozni, vagy érnek haza a munkából, kénytelen lesznek autóba ülni. Minél ritkábbak lesznek a járatok, annál többen választják majd ezt a megoldást. A VEKE szerint ebben a helyzetben a fővárosnak kell kiállnia a tömegközlekedés fejlesztése mellett, vagyis a városvezetésnek egyértelművé kell tennie, hogy nem szabad ritkítani a járatokat - hangsúlyozta Vitézy Dávid.

hirado

2007.10.01. 15:03

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek