10 év után fordult a kocka. Ennyi idő kellett ahhoz, hogy a magyar vásárlók leginkább magyar üzletlánc egységeiben vásároljanak. Ugyanis ma a kereskedelmi vállalatok forgalmi adatai alapján összeállított ranglista élén, multikat megelőzve a CBA Kereskedelmi Kft áll. Tavaly 495 milliárd forintot hagytak ott a vásárlók az üzletlánc kasszáiban, 90 milliárd forinttal többet mint egy évvel korábban. Ezzel a többlettel sikerült megvernie a CBA-nak a korábbi elsőt, a Metro és a Spar közös beszerzési társaságát, a Metspa-t. Amelynek forgalma 45 milliárd forinttal volt kevesebb tavaly, mint a magyar üzletláncé. A bronzérmes a Tesco Hypermarket lett.
A közép-kelet-európai országokban egyedül mi dicsekedhetünk ilyen sikeres hazai üzletlánccal. Csehországban például a német multik viszik a prímet.
Takács Zsuzsa, a Mai Piac főszerkesztője: "A magyar vállalatoknak igenis van lehetőségük. Ez egy unikum az egész régióban, tudniillik az összes kisebb bolltlánc és bolthálózat úgynevezett beszerzési társulásokba csoportosult, ilyen pl. a Reál, a Coop, vagy a Honiker, vagy a most lista élén álló CBA."
A főszerkesztő hangsúlyozta: úgy tűnik, ezek a magyar üzletláncok rájöttek: a multikkal csak kigondolt árpolitikával, saját arculattal, összefogással, szövetségi formában, egységes beszerzési politikával tudják felvenni a versenyt.
[LHP.HU]
2005.04.14. 23:45