
A reklámfelület sokat ér, évente 150 millió vényt váltanak be a patikákban, s egy-egy recept megfordul az orvosnál, a betegnél és a gyógyszerésznél is. Csak ajánlatot kaptunk, a kérdéssel kizárólag akkor foglalkozunk majd, ha a szakmai szervezetek is egyetértenek vele - szögezte le Kántor Katalin, az Egészségügyi Minisztérium szóvivője.
Néhány hónappal ezelőtt, amikor az Országos Egészségbiztosítási Pénztár közbeszerzési eljárást írt ki az orvosi receptek gyártására, volt hasonló ötlet. Az Andex Kft. és a Vény Marketing Kft. közösen 48 millió forintért vállalta volna a megbízást, ha lehetővé teszik, hogy a receptek hátoldalára reklámokat nyomtassanak. A vénytenderen nyertes Állami Nyomda Rt. végül 355 millióért kapta meg a nyomtatás jogát. Az Andex-Vény Marketing párost kizárták a közbeszerzési eljárásból, a döntést a Közbeszerzési Döntőbizottság is helybenhagyta. Bartucz Attila, az OEP szóvivője ezt azzal indokolta, hogy a cégek olyan feltételhez kötötték ajánlatukat, amely a kiírásban nem szerepelt. A Magyar Nemzet információ szerint most éppen a már említett páros képviselője kereste meg a tárcát korábbi ötletével.
Éger István, a Magyar Orvosi Kamara elnöke tegnap Rácz Jenő egészségügyi miniszterrel tárgyalt, többek között erről a témáról. Álláspontját azonban nem volt hajlandó részletesen kifejteni a kérdésről. Hávelné Szatmári Katalin, a Magyar Gyógyszerészkamara elnöke sem tudott részletekkel szolgálni, mint mondta: további információt kértek a minisztériumtól. Arra várnak választ, hogy milyen reklámok kerülhetnek a vényekre, illetve arra, hogy hová jegyeznék fel a patikusok azokat az információkat, amelyeket jelenleg a vény hátuljára írnak. Ott kell nyilatkoznia például a gyógyászati segédeszközt igénylő betegnek arról, hogy egy éven belül ugyanazt a terméket nem váltotta ki tb-támogatással.
[LHP.HU]
2005.04.13. 11:13