Ferihegy forgalma ugyanis márciusban már meghaladta a nyári csúcsra jellemző mértéket: egy hónap alatt több mint tízezer érkező-induló repülőgépet kezeltek az irányítók. Ráadásul a légiközlekedés európai irányítását felügyelő EuroControl adatai szerint a magyar légiforgalmi irányítás tavaly egymillió perc késést okozott a légitársaságoknak, ez azonban idén akár két-háromszorosára is növekedhet.
A szakszervezet szerint ugyanakkor a következmények ennél is súlyosabbak lehetnek, az úgynevezett. repülési eljárások híján ugyanis a gépek útvonalának kiválasztásánál a légiirányítók improvizálni kényszerülnek, ez pedig jelentősen megnöveli az emberi hiba valószínűségét. Egy éve a légiforgalmi irányítók már jelezték vezetőiknek, hogy a kialakult állapotok nem teszik lehetővé az ilyen méretű forgalom-növekedés biztonságos kezelését. Mivel a HungaroControl vezetése és a szakminisztérium semmit nem tett a helyzet megoldása érdekében, az irányítók egy csoportja közérdekű bejelentéssel fordult Kóka János miniszterhez, akitől azonban eddig még ugyancsak nem érkezett.
[LHP.HU]
2005.04.12. 23:06